Baca Parit German Teringat Memori ke Parit Raja

Pagi-pagi ni duk citer pasal kemenangan Jerman menjulang piala dunia 2014 masuk lak citer penduduk Parit German seronok dengan kemenagan itu...

Edisi flashback ke Parit Raja UTHM... Allhamdulillah sampai juga saya ke sana April yang lain... Jalan penuh berliku,,,

Dari Kedah saya dah keluarga naik keretapi Tanah Melayu dari Arau Perlis... Rumah saya lagi dekat pergi Arau dari Alor Setar...

stesen Arau

Keretapi pukul 6.45 petang... sampai KL Sentral hampir Subuh... Kali kedua kami naik keretapi.., memandangkan kenderaan yang ada takut tak sampai untuk kami ke Parit Raja kami ambil keputusan untuk ambil keretapi dengan kemampuan kami... Allhamdulillah...

kakak memang seronok naik keretapi

adik awal-awal lagi dah tidur
siannn

nasi goreng ni RM5

daddy turun rehat kat luar

Dari KL Sentral keretapi ke Johor pukul 10.00 pagi kalau tak silap... tak pernah lak naik keretapi dari KL Sentral ke JB... bila dah ambil tiket tu baru perasan jauh rupanya..., dalam 4.00 petang baru sampai.... kalau naik bas lagi cepat kot...

muka penat yer kakak tunggu train nak ke Johor

Lama la perjalanan kami... sangat penat... tapi tak kisah la kan... Allhamdulillah... pukul 4 lebih sampai kat stesen Kempas dekat dengan rumah adik... kat setia tropikana kompleks emegresen...

trip to Johor. tarain ni sampai ke Singapore

lalu kat stesen Labis

seronoknyer adik

macam-macam gaya duk main anak-anak

Keesokan gari dari JB adik hantar ke UTHM... melalui highway dalam dua jam sampai sana... terus sampai p daftar tuk conference then cari tempat penginapan yang dekat senang untuk saya berulang ke UTHM.. Saya dapatkan taxi dengan urusetia...

UTHM i am coming....

Allhamdulillah senang untuk dapat penginapan kat Parit Raja tu... murah... ok la dengan kami... cuma untuk merebahkan badan berlindung...

Dua hari di sana... semuanya berjalan lancar... saya present hari kedua... orang pertama present di sot saya 8.30am... awal pagi 7.30 lagi saya turun keluar rumah jalan kaki ke UTHM... hampir setengah jam...

dekat pukul 8.00 saya sampai urusetia belum tiba lagi...

Nak dijadikan cerita ada presenter sama sesi dengan saya rupanya tinggal di bilik bawah sama tempat penginapan dengan saya... hihihi... Husband dia saya kenal saya pernah jumpa masa conference di UKM... juga student postgrade UKM.... wife dia lak student dari Bandung... Ya Allah dekatnya rasa....

conference members

bila habis sesi tengahari saya terus balik kerana nak ambil transport ke Batu Pahat balik KL..... hampir pukul 3 petang kami check out ambil bas mini uncle cina ke Batu Pahat... setengah jam lebih perjalanan. Dari luar bas saya tengok macam-macam nama Parit ada.... seronoknye menikmati bumi Allah... saya tak kisah susah macamana pun janji bahagia...

Dari stesen bas Batu Pahat bas ke KL yang ada jam 6.30 petang.... terpaksa juga kami ambil... kat KL duk fikir mana kami nak tidur... tak pe la Allah ada... tawalkal...

ke Kuala Lumpur

Allhamdulillah
kami boleh naik bas jam 5.30 coz ada kosong... untuk kami 4 beranak... Sampai KL 8.30 malam kat stesen Salak Selatan... ambil komuter... still tak tau nak g mana... terus en daddy call kawan kami... Allhamdulillah... sampai stesen LRT call dia datang ambil... Salak Selatam KL sentral then ke LRT Kelana Jaya.... kami sempat ambil tiket train balik ke Arau hari Isnin paling cepat... ambil jer la..

Sampai rumah kawan kami dah pukul 11 lebih.... tiga hari di KL kami tak p jalan mana... coz kawan saya anak2 dia balik kampung emak dia sakit... Husband dia jer ada kat rumah coz keje... kami tukang jaga rumah... Hari Ahad malam baru kawan sampai dari kampung. Kali datang KL x sempat nak chit chat ngn member dia pun bz.. ciannn.. semoga Allah merahmati kawan saya sekeluarga...

Isnin lepas Zohur kami ambil cab ke komuter Sg Buloh dari rumah kawan di Kg Baru Lembah Subang,,, memandangkan train kami malam sempat ler duk bercanda kat KL Sentral

balik Kedah

Jauh perjalanan kami.... balik Arau... Selasa pagi sampai Arau then ambil teksi balik rumah kami... Allhamdulillah... terima kasih yaRabb bawa kami jalan-jalan...

4 comments:

1. Bestnyer naik train pjanan jauh ni.. kat cni xde train

ReplyDelete
  2. bestnya naik train jalan jauh tu kak.. ada tempat tidoo. teringinnya nak naik

3. wahhh..jauh betul perjalanan yer... tp best jugak kan dapat naik train cenggitu..siap ade bilik eh? ila xpernah naik train jauh2 cenggini...pernah naik pun komuter or lrt jer..hehehe