Menu Sabtu : Nasi Arab, Acar Buah

Assalamualaikum... malam semua....

nak update menu hari ni, ps sempat masak nasi Arab.... dari semalam lagi duk main2 kat dalam kepala nak masak nasi Arab dan acar buah ni.... Acar buah 1st time ps buat.... tetiba rasa nak makan.... 

En hubby lepas subuh, pukul 6 lebih dah keluar rumah, dia pergi Kuala Kedah kayuh beskal.... pagi tu, ps keluar dengan putributterfly cari bahan-bahan nak masak... yang lawaknya dah nak sampai rumah, baru teringat tak beli lauk... ps pusing semula, cakap kat putributterflt "mama lupa beli ayam".... putri butterfly cakap " x payah beli la mama, Amani tak makan ayam" hehehe.... memang dia tak makan ayam, sebab tu ler badan sekeping ja... dari kecil lagi, dah tak boleh nak paksa dan tak tahu nak buat macamana lagi.... ikan jer dia makan....

Fikir-fikir, ps pun dah tak larat nak keluar semula p market..... terus balik rumah, lagi pun seleara hari ni tak mahu lauk.... ps fikir ada ikan kering jer... huhuhu..... itu yang rasa nak makan..... putributterly makan telur rebus n telur separuh masak ngan nasi.....

Jadi ler, apa yang nak makan.... tapi en hubby tak berapa suka sangat nasi arab ni.... nasib baik ler ada stok ayam beberapa keping tuk dia.... dia bebel la, ada ke makan nasi arab dengan ikan kering... ntah ler.... memang itu la selera ps nak makan hari ni....


Nak buat senang sangat menu ni..... nasi arab tu janji ada jintan manis, dan jintan putih serbuk dan juga biji, minyak sapi.... jadi... bahan-bahan lain seperti biasa untuk tumis bawang merah, bawang putih, bawang besar, halia, 4 serangkai rempah.... 

Acar buah lagi senang sangat! ada buah jeruk, minyak sapi, bawang-bawang, sama sepert bahan nasi arab tu untuk tumis, rempah daging, tomato puree dan cili kisar...

Selamat mencuba, ps ambil resepi kat tenet ja... hehehe... jangan marah.... daaaa....

4 comments:

  1. kalau rajin, masak apa pun menjadi.... dan mesti la sedap walaupun simple!

    hehehehe

    ReplyDelete
  2. acar buah tu sy kurang sk.. tp kalu dapat yg sedap, mkn gak agaknya.. hihi

    ReplyDelete

Give your inspiration here and thank you.

Powered by Blogger.