Biskut raya.....

Tadi dapat call, 
"Sheila, kak ta nie, biskut raya xde"
hah
"biskut raya xde stok, xsampai, semua abis, tadi sampai cadar jer"
"ye ke kak ta, yang lain2 kat kedai semua abis ke"
"xde langsung, xde stok tahun ni"
"xpe la kak ta"

haduiii.... jenuh gak cam nie, bujet lari la wei.....
biskut tu aku masuk ahli Oli Sdn Bhd dari tahun lepas....
kalau ahli baru RM16, so order ler tuk umah family n family mertua,
dah memang kewajipan aku anak sulong menantu sulong....
warrrhhhhh mana nak cari biskut raya nie....

en husben cakap tak yah beli la biskut raya tu.....
orang dah tak makan biskut skang nie.....
cari kat wakaf che yeh jer murah-murah.....

ha... kat umah family aku ok lagi,
family dia, kesian lak mak mertua tak la prepare tuk raya semua tu,,,,,
kalau tak de, tak de la..... kesian lak aku ni....
tak sampai hati tengok mereka.....
orang laki lain la tak pikir semua tu....
tak de pun tak pe, kalau xde kang nak makan apa orang datang....

nak tak nak minggu depan buat projek la kat ofis aku....
hehehe.... pi goda staf ofis tolong cari sat biskut raya lebih-lebih....
mahal pun mahal la janji satu dua ada.....
yang lain kita p serbu la kat wakaf che yeh balik kampung nanti.....

tiap tahun harga makin naik....
50 biji ada la RM30...
huh mahal tu....
bayangkan 3 buah umah kena prepare 4 jenis....
dah beratus tu,,,,,

nak buat sendiri tak reti satu hal, huhuhu
oven pun tak de kat uamh nie.... hehehe
banyak tul alasan....

bak kata orang nak seribu daya, 
tak nak seribu dalih kan...
fikirkan...

apa pun kena pandai cari yang terbaik dan berpatutan....
wasatiah dalam semua perkara....

orang perempuankan menteri keuwangan di rumah....
harusla pandai bujet.....
jangan ikut perasaan, kang binasa badan...

selamat berbuka....

3 comments:

  1. pn sheila,,susah ke cr beskut raya,,ha, tape,,malam raye konpem belambak, harga runtuh lagi,,seronok plak tu shuping malam2 raya,hahaha

    ReplyDelete
  2. malam2 raya best! org lelong je kuih. tapi malas nak bersesak2 ngn org lain. ^_^

    ReplyDelete
  3. SHIELA, hai... thanks datang rumah IBUGEBU
    kenapa x cakap awal2 dgn ibu? boleh ibu buatkan biskut raya murah2 lagi... hehehe

    JOM LIKE
    http://www.facebook.com/pages/TEMPAHAN-KUIH-MUIH-JERTIH/159882627402793

    http://www.facebook.com/pages/ibugebu81080/141620375925470

    ReplyDelete

Give your inspiration here and thank you.

Powered by Blogger.