Satu Dua Tiga Panjat....

Salam...
Masuk ofis tadi, aku bersunyi-sunyi dalam bilik...
sejam lepas tu kawan aku call....

"Dah booking bilik x"
"belum lagi"
"cepat booking"
"x pe la sy kan ............ xperlu booking la"
"sapa cakap, kena booking bilik banyak, nati kang kena duduk tingkat 3"
"ye ke, ok nti saya pg"

Apa lagi terus la call mber yang satu lagi bgtau!

Hati lak dah gementar ni, gelabah pun ada ni.
Lambat tul member sampai, mentang-mentang ler keje xde time,
Suka hati ler nak masuk ofis kul berapa
Yang mber lak ex reporter lagi la nak pun-sure msk ofis

Bila mber sampai, pa lagi terus pecut ke bangunan baru!
Yuhuuu..... bestnya! Da 3 bilik kosong lagi kat paras 2 tu...

Satu, dua, tiga, panjat jangan tak panjat... lif tak berfungsi lagi!

hehehe... pa lagi..... cepat tulis nama tampal kat pintu...
kebanyakan mber2 semua dah booking....

"aik, tul ke ni kita nk duk tingkat ni"
"jom kita survey tingkat 3"
"alamak, syok gak kalau duk sini"
"privacy tu"

Jumpa lak ngn senior tengah booking tulis nama kt pintu bilik

"saya nak duduk sini"
"tak banyak dosa"
"kat bawah tu, banyak pot pet pot pet"
"saya ni dah tua"

hehehe.... tul gak cakap orang berumur ni!

"apakata kita duk tingkat ni ja"
"hah... betul keputusan mutamat, pikir masak2 tuk masa depan, dh x leh ubah"
"em... ok la duk sini yang ptg privacy, klu da apa2, dorg pagl baru kita turun bwh"
"a'aa kan, lagi pun da lif"
"orait, kami nak duk sini gak"

"ha... kalau nak duk sini p tanggal nama kt bawah tu jgn giler kuasa lak"
"hehehe.... nti kami tanggal ler"

Lepas melawat semua bangunan tu terus p lunch... lapar tul perut ni

Pergi Mall, buffet pun da 3 jenis lauk ja...
Nak makan pa yer...

"jom kita pg tempat lain"
"ok"

Bila dah samapai....
"Alamak tutup lak"
"apasal la hari semua x menjadi nak makan"
"jom kita makan kat hotel la, saya tak pernah makan kat situ"

Bila sampai
"erm.. buffet xde ye"
"hari ni xde buffet, orang tak ramai, ada ala cart saja"
"boleh la ala cart pun"

Dah kenyang makan, dah banyak sembang terus balik ofis!
Sambung keje apa yang patut....

No comments:

Post a Comment

Give your inspiration here and thank you.

INSTAGRAM FEED